Kalolinska och ett svar!

Det vart en lång dag idag för lilleman och han vart en diagnos rikare ... Eller hur man nu ska välja att se det .
Kännslorna är delade minst sagt. Klart det känns skönt att kunna sätta in rätt medicin men samtidigt känns det som om hoppet jag hade är ju helt borta .
Han har fel på blodet och får därför medicin insatt vid blödning och den ska bäras med hela tiden så att man fort ska kunna ge han hjälp.
Han kommer åxå att få ett litet kort där det står vad som är fel och vad som krävs av sjukhuspersonsl vid ev olyckor .
Lilleman tyckte inte dte va kul att få en spruta i magen och det skar i mig kan jag säga .
Det som är bra är att han inte behöver ha medecin varje dag .
Så ett nytt sjukhus och ny personal att hålla reda på. Och en hel del annat som tex att han får inte äta vilka mediciner som helst och den listan ska vi ha med oss vart vi än är med om jag inte lär mig den utan till ... Nä det är nog ingen risk när jag tänker efter .
Nu ska vi smälta allt detta .. Vi vet ju att detta kommer att bli en del av vardagen det med . Men det kommer att ta en stund .


Kommentarer
Amanda

Det är alltid tungt med negativa besked, och det får man ju ändå säga att detta är. Ytterligare något han får lida för fastän han alla redan har så mycket.

Hoppas att ni kan få det att bli rutin och lite mindre "jobbigt" i framtiden.

KRAM på er

2010-12-02 @ 18:02:08
URL: http://creyla.blogg.se/
soffie

men usch va jobbigt hoppas verkligen att den medicinen han får är jättebra,

kram till dej å din Lilleman!

2010-12-02 @ 20:46:06
URL: http://soffie69.blogg.se/
Gardenhouse

Aj aj så mycket Lilleman och hans föräldrar måste gå igenom. Hoppas verkligen det blir så bra det bara kan bli till slut.

Så advent mysigt du fixat hos er :)

Kram Sussi

2010-12-02 @ 21:56:43
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Inger Maryissa

Kan tänka mig det är jobbigt för lilleman och även för hans mamma.

Att han ska behöva ha det så besvärligt...

och kan tänka mig det var jobbigt att behöva få en spruta i magen....så jobbigt.

och så mycket att tänka på och hålla reda på..

skickar dig en stor kram

2010-12-03 @ 22:13:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta

Förstår att det är dubbelt, trist med ytterligare en diagnos, skönt att veta vad det är... lämnar styrke kram

2010-12-04 @ 22:07:27
URL: http://lurans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0