jag lyckades.

Så glad jag är både i går och idag när jag lyckades med både hallongrottor och vitchokladmouse.
Julen är räddad och jag kan pusta ut för nu har jag löst en hel del denna vecka .
är absolut inte duktig på att baka så när jag lyckas så blir jag glad ända in i märgen .
vi blir runt en 24 st på jul så det gäller att baka då.
Då är vi inne på sista veckan innan jul och vi har fakriskt inte handlat många klappar alls och kommer inte heller att göra det .
Julen handlar inte om en massa julklappar utan att få va tillsammans och att vi faktiskt är hemma och inte på ett sjukhus .
Få sitta alla tillsammans och kolla en film små prata och umgås . Äta gott och må bra .
Jag läste om en fam som gick ut i lokattidnigen om att deeras barn inte skulle få knapt nå jul klappar alls och det va många olika reaktioner på detta . Bla , att ett par st ville skönka en klapp till barnen och andra på visade sin egen ekonomi att det fanns fle i länet inte bara dom.
Mina barn har haft lyckan att få lära sig att livet inte bara handlar om det matriella . Storebror som fick sin käre lillebor för 11 årsedan ändrade sitt sätt att se på saker och ting utan att va medveten om det .
Igår sa han nå så fint att jag vill dela med mig .
"MAMMA visst förstår min lillebror att jag gillar han fast han är lite bråkig . " Ja det är ju just därför lilleman håller på att busar och leker på sitt sätt just för att han känner sig älskad .
Hur det än är så kommer ju julen varje år och man fylls av vördnad ,en del gör det inte och det är ok det med .
Ett stort tack vill jag ge alla goa bloggare .


Kommentarer
Amanda

Du har en award att hämta inne hos mig! ♥

2011-12-19 @ 17:56:21
URL: http://creyla.blogg.se/
Nina Liljedahl

Oj vad många ni blir i jul! Var ska ni vara? Har ni knytis då?



Såklart lillebror älskar sin storebror! Vi har bara lite olika vis att visa det på, vi människor :)

2011-12-19 @ 23:53:31
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
Bibbi

Bra skrivet! Självklart handlar inte julen om att få paket, fast det verkar som de flesta tror det... Nu har ju jag en tro att "vila" på så julen handlar i mitt huvud mer om tacksamhet, kärlek och samvaro. Tycker du verkar ha samma åsikter oavsett hur din tro är.

Stor varm kram

2011-12-29 @ 12:49:51
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0