Människa Fatta!!!

Det va så jag kände när jag pratade med lillemans nya sjukgymnast. Hon talade om att lilleman har låg muskeltonus och att han är vilje styrd när det gäller styrka och att han har så litet skelett och att det växer inte riktigt som det ska ...
Nä gör han inte ???? åååå ditt dumma .... tänkte jag för mig själv . Men höll tyst.
Vi vet vad som felar han  men väljer att se vad han kan !!!! Rulator tyckte hon! men det blir nog inte nåt av det för när han får se en sådan så far han i väg hasandes på rumpan i en väldig fart.
Nästa grej va att han använde inte Maywalkern så som hon önskade... Nä han hoppar fram som en groda men han tar sig frammåt .
Lilleman är det ljuvligaste vi har och han är smart och vill och kan en massa men inte i den ordningen hon tycker!!!
Så nu känns det bättre när jag har fått avreagera mig .
Imorgon är det helg ...Eller början till helg. Nu ska jag vänta på att nästa instans ska ringa...


Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta

Snacka om att fokusera fel, borde ju lyfta fram det positiva å se hur DET kan utvecklas till det bättre. Förstår din ilska!!!! Peppkram

Ps det rosa blir nog färdigt i morgon, så då kommer bilder, tog ju en färg som måste torka 16 timmar mellan varje strykning, klantigt! Ds

2012-02-09 @ 16:42:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Ing-Britt Rosenback

Hejsan!

Som ganska ny läsare är jag inte så insatt i lilleman men kan ändå förstå din ilska till denna sjukgymnast.

Ha de gott, styrkekram Ing-Britt

2012-02-09 @ 20:52:53
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Nina Liljedahl

Huvudsaken är väl inte HUR lilleman tar sig fram utan ATT han tar sig fram. Om han nu väljer det sätt som han SJÄLV finner bäst, så är det väl bara att vara glad. Då har han ju påhittighet och kreativitet, han är inte handfallen och sitter still och väntar på att någon annan ska hjälpa honom.

Jag förstår verkligen din frustration!!

2012-02-10 @ 15:51:09
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
Sus

Jag förstår väl hur innerligt TRÖTT du kan bli på alla förståsigpåare!

Det absolut VIKTIGASTE måste ju vara att killen mår så bra som möjligt! Låt rollatorn stå! :)



Kraaaaaam

2012-02-10 @ 22:09:11
URL: http://blomtoken.blogg.se/
Gardenhouse

Vad jobbigt att få förklara och inte bli förstådd som man bör få bli!

Förstår att det måste vara jätte jobbigt, bra att du avreagerar dig!

Håller så med dig att fokusera i första hand på det som går.

Önskar en toppen helg!

Kram Sussi

2012-02-10 @ 22:12:35
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Bibbi

Förstår dig helt! Man kan verkligen bli tokig på folk som tycks veta men inte fattar ett jotta:@

Dom måste ju lyssna på er som vet och verkligen vill han absolut bästa.

Håller en tumme för att han får den hjälp HAN behöver.

Det kostar på ibland att vilja sitt barns bästa...

Skickar stora styrkekramar med kämparglöd:)

Ha en härlig helg och se till att hålla er frisk;-P



KRAMAR

2012-02-11 @ 09:39:48
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0