är vi mitt i sommaren???

Visst är vi mitt i sommaren och det är ju midsommar till helgen . Jag giorde konststycket att försöka boka klipp tid til helgen men det gick ju in te så bra ... Jag frågade varför och då förklarade frisören för mig att hon tänkte fira midsommar...
Hm nu när jag tänker efter så gör vi nog åxå det.
Skulle ju va så skönt att va på semester redan nu och inte sista veckan i juli.. Men med tanke på vädret så är det ok.
Apropå semester så sitter jag och mannen och planerar för fullt att åka ner åt i år igen till kära österlen.
Det är 3 året i rad vi åker neråt. Vi blir inte riktigt mätta på detta sveriges provence.....
Vart ska ni fara i sommar???
Just nu ska jag jag luta mig tillbaka och ta mig min kaffe latte .


Kommentarer
ansepanse

mm, det är svårt att tänka att det faktiskt är midsommar redan nästa helg

det är inte riktigt bestämt vartåt vi far på semestern

kramar

2012-06-14 @ 12:38:36
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Camilla/Rufft och Sött

Länge sen...

Men vad kul att ni också gillar denna del av landet!

Vi semestrade här 7 eller 8 somrar innan vi till slut insåg att vi inte ville åka tillbaks norrut igen efter semestrarna så vi flyttade vårt pick och pack hit! Den sista juni har vi bott här i simrishamn i tre år, helt galet vad tiden gått fort!!!

Ni är så välkomna hit ner! Ha det bra och kram!

2012-06-14 @ 14:07:14
URL: http://rufftochsott.blogspot.com
Camilla/Rufft och Sött

Hmmm, vad kan jag tipsa om...beror ju lite på intressen förstås. Jag gillar ju att bara strosa omkring i Ystad och Simrishamn och kika på vackra rosor och hus och bara insupa atmosfären.

Tosselilla älskar ju de flesta barn, öppna trädgårdar, glimmingehus förstås, LOPPISAR inte att förglömma, Stenshuvud (stranden), Sndhammarens strand, strosa omkring i de små fiskelägena om man gillar små fina hus och trädgårdar (Vik nere vid hamnen i gamla delen älskar jag), Kivik nere vi hamnen med små bodar och suverän fiskaffär, Stärkans outlet i Kivik, mysiga Vitemölla, Brösarps backar....ja listan kan göras lång. Man ska nog mest ta det lungt och bara promenera, äta gott, titta på naturen. Hoppas ni hittar nåt bra boende!

Kram

2012-06-14 @ 15:40:51
URL: http://rufftochsott.blogspot.com
Nina Liljedahl

Jag ska jobba hela sommaren. Får en vecka ledigt i mitten av augusti. Jag har ju bara haft fast tjänst sedan i december förra året, så då blir det inte fler semesterdagar. Men det gör inget, för jag har världens bästa jobb så det är bara roligt att jobba :-)

2012-06-15 @ 11:16:19
URL: http://stallskogalund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0