inte klokt va det svänger...

Jag blir riktigt åksjuk av hur det svänger i vårat liv just nu.  Allt va på topp fram till i går .
Lilleman ska ju åka taxi till skolan varje dag och det fungerar på skoldagar men inte på loven.
Bolaget som ska ombesörja att detta fungerar gör inte det dom ska och gör gärna lite mindre ändå.
När jag förklarade kl 7.00 på morgonen för bolagets personal och taxi chaför att lilleman kan inte åka runt på 4 olika ställen och plocka upp folk för att han förstår inte och blir rädd. Utan att han måste åka direkt till skolan . ... Då frågade hon mig vad problemet var för alla 4 skulle ju till samma ställe ????
Hon missade helt att lilleman inte klarar omvägarna . Då ville hon att lilleman kanske behövde en assistent i taxin???Nä han blir inte mindre rädd för det ,det blir ju ändå 4 stop på vägen som han inte för står. 
Nu är rektorer inblandade och jag tänker inte ge mig förän han har fått ensam resor som går från punkt a till punkt b.
 
Så nu kör jag ett utamande race med rektorer taxi bolag och komunen... Måtte jag gå vinnande ur detta , och ännu mera viktigt måtte orken hålla. 
 
Men men det är denna vecka för nästa vecka är det ju tid hos barnmorskan så det ser jag fram i mot . 
Så det är bara 1 dag kvar att köra lilleman till sin skola för han älskar att vara där och rutiner är a och o för han . 
Så nu känns det bättre när jag har fått skriva av mig lite . 
 



Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta

Håller tummarna att ha nfår ensama resor <3
å ja, även om det är ute så blir det gran i burk även på Sockenvägen ;-D
KRAM

2012-11-01 @ 13:04:17
URL: http://lurans.blogg.se
Nina Liljedahl

Åh vad tråkigt det är att det är så svårt att få folk att förstå. Jag inser att det har med pengar att göra, naturligtvis, att de måste åka fyra barn i taxin, men då skulle de väl kunna hämta upp lilleman sist i stället?

Hoppas det går bra för dig att bearbeta dem som bestämmer, så det blir till det bästa för lilleman!

2012-11-01 @ 13:19:06
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Gardenhouse

Jag håller tummarna för dig och Lilleman! Tänk att det är samma trassel med resor överallt...hur svårt kan det vara?! Möter mycket sånt här trassel genom mitt jobb.
Önskar en fin helg!
Sussi

2012-11-02 @ 12:36:43
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Inger Maryissa

Hoppas verkligen det ordnar sig för lilleman så han får ensam resor .
det kan ju bli för mycket om saker krånglar..
stor kram till dig

2012-11-02 @ 20:34:50
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Eva

Stackars lilleman! :-( Blir så ledsen när jag hör sånt här. Att människor inte har mer empati och förståelse. Hoppas det ordnar sig för honom så att han får åka själv och slipper de där rundturerna.
Kram,
Eva

2012-11-02 @ 22:46:04
URL: http://detspokar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0