Detta med släkten ... hm spännande .

Spännande var det när jag va hos min  mamma för ett tag sedan . Min morbror har släkt forskat och kommit fram till att min mormor på någe vis va släkt med nån kung.... Kommer inte i håg vade denna konung hette men det gör detsamma . Det jag gillade mest av hela släkt sagan var att det fanns en man som va lite krimenell och lite tjuvig av sig . Det föddes många barn och dom levde i mina ögon ett ganska strävsamt liv många av dom . 
Att få se och ta del av en historia som man annars bara ögnar för bi... Det är nåt jag älskar. 
Bilden nedanför är en bild på min mormor och hennes syskon . Mormor är längts till höger på bild.
Hon föddes 1904 och dog 1996. 
Den andra vet jag inte så mycket om ..ännu. 
Denna bild ska nu få en ram och få komma upp på våran vägg. Sist den satt i ram då var det år 1920 ......
På någe vis så ger detta mig ett lugn..... 
 


Kommentarer
ansepanse

vad spännande, roligt att ha sådana där gamla bilder, jag har också några
i min släkt bakåt finns flera adliga och jag är släkt med Johan Anckarströms fru
kramar och en fortsatt fin helg till dig också

2013-10-05 @ 19:14:26
URL: http://kinaguld.blogg.se
Soffie

Vilken fin bild å roligt med släktforskning, kramen till dej

2013-10-05 @ 21:48:43
URL: http://soffie69.blogg.se
Inger Maryissa

en så mysig bild du hittade...kan tänka mig det känns speciellt att ha och hänga på väggen
jag hittade en hel del foton i min mammas lägenhet, men många av fotona vet jag inte vilka de föreställer
och ja det är så spännande att veta mera om sin släkt och att släktforska
Och jag ska själv börja med det..
kramar

2013-10-06 @ 14:49:09
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Therese Bjärstig

Fin bild <3 Å spännande historia bakom, jag älskar sådant! KRAM

2013-10-06 @ 19:20:13
URL: http://lurans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0