Bland tomtar och troll.

Jag har kommit på mig själv nu i flera dagar att berätta sagor för Elliott som handlar om tomtar och troll . 
Hur små barn irrar runt i skogen och ska hämta jul gran men sedan hamnar hos tomten . Där borta i skogsdungen där alla granarna tar vid . Där inne bland mossorna och gran barren finns det en liten stuga . Man ser den inte först men sen helt plötsligt så står man där i gläntan i skogen och det ryker ur skorstenen ur den lilla stugan . 
Allt är ro och frid fullt. osv osv..... 
Elliott sitter och pekar rätt ut i rummet och säger komten , ja komten omma . 
Så nu har jag etablerat att tomten finns där borta i skogen . 
Ett och annant troll finns där med , men dom kommer bara fram när det är som mörkast och helst så ska det va fuktigt rått och kallt . Då trivs trollena . 
Ja jisse sån fantasi man har . 
Det andra trollet som har en kvinlig karaktär här hemma det är ju jag själv . 
Då jag har inlett nåt vansinnigt tvätt race mot mig själv .... Jag har gett mig hmhm på att jag ska inte tvätta nåt under jul helgen och all tvätt ska va undan till dess. Låter rätt så enkelt   men nä det va visst inte det . 
 
just i skrivande stund så sitter jag ner och tar en kaffe... Och resten av fam iljen har åkt till toys ur us .
dvs alla av manilg karaktär i fam . 4 st. En på 40 år en på 21 .en på 14 , en på 1,5  .
Nu ska jag strax ta tag i granen igen .... 
Den har för lptar under ett dygn unge fär 10 julkulor.... Elliott fick för sig att hoppa rätt in i granen . Jag trodde inte att jag såg rätt. Men jo då han hoppade rätt in ... 
 
 


Kommentarer
Åsa

Sagor som man fantisera ihop själv är bäst :)

Hejja Elliot :) önskar Du hade filmat hans hopp in i granen :D

Idag ska granen kläs... Elin & J sköter detta.

Vi ska på karate klubbfest ikväll å i morgon gradering, ikväll är temat maskerad :) bara barnen som tur är.

Bra mår jag inte, jag håller ihop med hjälp av envishet å medicin/värktabletter.

Kram

2014-12-20 @ 13:32:37
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Åsa

Glömde... Tack för Dina ord i min blogg <3

2014-12-20 @ 13:32:59
URL: http://naltabblovers.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0