Härliga inspration .

Nu är jag laddad till tusen .Ska ut i skogen och plocka mossa och fixa kransar och enar på trappan. Ljusslingor ska få pryda enen och det ska glimma så fint . 
Men så slog det mig i all julepiffandet ... Att alla har inte det som jag har det . Många barn och vuxna som inte får några klappar , ingen jul mat och framför allt ingen att va tillsammans med på julen .
Med ens så sjönk mitt mod och jag fyllldes med sorg.Men som alltid när jag fylles med vemod så ska det fixaa så det blir bra så klart .
Vi tog reda på att via statmisionen kan man köpa en julklapp eller flera så kommer dessa till dom som inte kan köpa julklappar till sina barn .
Så in på leksakafären och handlade 2 st fina bilar att ge bort . Inslagna med fint jul papper så är det iallfall 2 st klappar som hittar sin ägare i jul . 2 barn som får en klapp var . Men det räcker inte . Om du som läser detta känner liknande att julen ska få va för alla så ta reda på var just din lolkala hjälporginistaion finns och ge du med . 
Har skänkt pengar till rädda barnen och lämmnat barn kläder till röda korset. Finns nog mera jag kan göra för alla som inte får ha nån jul som alla har rätt till. 
kram. till er som känner att ni behöver en . 


Kommentarer
Arvid och Lydia

Vilken härlig inspiration du är... :-)

Ha en skön dag!

2014-12-02 @ 14:53:59
URL: http://arvidochlydia.wordpress.com
åsa

Meen gulle Du, så fint gjort <3

Kram

2014-12-02 @ 19:26:46
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
åsa

En fråga: Hur har det gått med Ditt letande efter Dina "rötter" biologiska föräldrar?

Elin har en kompis adopterad från Kina, hon pratar om att när hon blir stor ska hon resa till Kina å leta efter sin riktiga mamma... N var omkring 3 när hon kom till Sverige så hon minns ju saker från barnhemmet.

Kram

2014-12-02 @ 19:30:58
URL: http://naltabblovers.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0