Vända andra kinden till.

Hur gör man när man ställs inför svåra val i livet??? Vissa av oss tar smällen och kämpar , andra glider igenom allt med hjälp från alla håll och kanter. Sedan finns det dom som får svårt att hålla sig på banan . När psyket inte räcker till och när allt blir väldigt mörkt . 
IDAG såg jag en gammal vän gå förbi och det syntes på mils avstånd att denna människa mår skit !
Jag roppade och frågade hur det stod till. Mycket riktigt det va skit ordentligt . Jag  har ryckt ut tidigare ggr och hjälpt riktigt akut . För hindrat att det svåra svarta ska bli det sista denna gör . Jag är mycket ärlig i m ina frågor och jag är rakt på sak. 
För till saken hör att jag vet att det har funnits droger inblandat för längesedan . Jag ställde raka frågor men räkanr inte med att få raka svar . 
Men det viktigaste var nog att denna fick tala om hur jävla illa det kändes just nu . Jag rekade av om det fanns nån annan där .. och det fanns det som tur var .Talade även om att om denna inte vill vara ärlig mot andra så är det en sak men denna måste börja med att vara ärlig mot sig själv . 
Dörren min kommer alltid att finnas här om det är så att denne vill prata gråta , eller bara va . 
Talade om hur värde full denna människa är för sina barn  , men jag vet inte om det hjälper föga . 
Jag fick iallfall några ärliga svar och nu finns det en dörr till att komma till om det kniper . 
Jag önskar att jag kunde ta all orätt visa och bränna på bål ... Men jag kan inte göra det så jag gör det jag kan .
Alla är värda att få må bra . 


Kommentarer
Åsa

Du är så himla bäst, som orkar och vill ställa upp, många i Din situation skulle anse det räcker med sitt eget, Du är värd all världens rosor.
Kram min fina empatiska vän

2014-10-30 @ 20:02:52
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Tina

Varmaste kramar till dig fina du!!!!
Fint!
Ha en fin helg
Kram

Lissen

Så himla fint av dej, det betyder nog mer än du tror för din gamla vän

Beundransvärt!

2014-11-05 @ 21:15:56
URL: http://lissento.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0