Kyligt ute ... Men gosigt inne .

Nu i dag är det verkligen kallt ute . Har just klätt lilla Elliott för sin inskolning på förskolan . Det är ju sjukt mycket kläder han måste ha för att klara sig i vinter jämfört med förra vintern.
Roligt är det ju att köpa barn kläder men jag är ju inte så van att handla åt  en liten 1 åring . 
Vika är bäst på skor och stövlar och likn ??? ja det blir att kika runt på alla mamma bloggar tror jag .
Nån som kan tipsa om någe så hojta . 
 
Höstens tema här hemma kommer att bli värme och jag ska bunkra ppp med värme ljus och filtar . 
Fårskinn och annat gos. Just nu är det så kalt och eländigt här hemma så jag fryser bara vid åtanken . 
Värme ska få mig att få viljan att klara denna höst med . 
Lilleman har just svårt att hålla värmen tack vare handikappet och det är ett dilemma varje vinter ... 
Men jag ser det som en utmanig och den kan man ju inte va utan  , Varma mössor och vantar står på tur och tröjor och plädar till rullen . 
Just ja måste komma i håg refelexerna med att hänga på både Ellliotts vagn han själv , lilleman och oss andra i familjen . 
 
Dagens tips glöm inte refelexerna ... 


Kommentarer
åsa

Fårskinn i rullen värmer, jag har själv fårskinn i soffan :)

Till den lille, ullunderställ värmer gott.
Hellre overall än två delat.
Fuskpolo.

Kram å tack för att Du finns <3

2014-09-24 @ 12:00:38
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Åsa

Minus 4 i morse kl 8 då jag lämnade Elin på skolan, hon har förra årets vinterjacka + överdragsbyxor och leopardskorna, mössa, vantar när hon ska på skola och förhoppningsvis under förmiddagen... Nu har vi plus 4 så varmt är det inte.

Vet ju inte hur rörlig lilleman är, kan han röra fingrarna eller hur gör Ni med vantar åt honom? Sitter han bara still måste han ju tokfrysa även om det bara är nån minusgrad men kylig vind.

Kram

2014-09-24 @ 14:23:49
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Therese Bjärstig

JA nu är en mysig tid, att få gosa och mysa in sig inne, medan kylan kommer smygandes. Och bra att du påminner, måste kika på barnens reflexer, de har nått år på nacken å det sägs ju vara färskvara så det får jag kolla upp och ev inhandla nya! KRAM

2014-09-25 @ 18:12:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Åsa

Reflexer väldigt viktiga absolut tyvärr är jag skitdålig på att använda... glad det vanligtvis finns reflex på barns ytterplagg.

Bra mår jag inte. Trött å värk, ont å illamående. Känner mig värdelös. Som en belastning för min familj.

Tack för att Du finns, kram

2014-09-26 @ 12:14:09
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Marie

Lycka till med inköpen... hoppas du hittar bra grejer :)

Önskar dig en fin hösthelg!
Kram Marie

2014-09-26 @ 14:28:50
URL: http://mariemarang.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0