regnet bara öser ner

Inatt så bröt ett oväder ut utan dess like. 
Åska och en massa regn. Hela natten har de regnat 
och gör fortfarande. Trappen kommer bli
översvämmad och hoppas på att vattnet inte kommer 
In i  hallen. 
Tänk att så många som får fly just I detta nu och inte 
Har nåt att äta och sedan komma till ett land där man 
Inte kan språket. 
Har sett att det dyker upp fler som vill bidra till att hjälpa. Så länge det finns de engagemang så finns de hopp. Så får jag översvämningar så so what. 
Jag har och fortsätter skänka kläder och pengar till 
Alla dessa människor. 
 


Kommentarer
"LillaSyster"

Ja, vad är lite vatten i hallen om man jämför - med alla stackars människor som flytt från sina hem.
Vi får göra så gott vi kan för att hjälpa dem tillbaka till en dräglig tillvaro. (Men jag håller tummarna för att du slappa en översvämning) Kram

2015-09-06 @ 09:49:04
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
åsa i åsele

Jag hoppas Du slipper översvämning och vattenskada som kan bli både arbetsamt å kostar massor.
Men visst jag håller med Dig, vi gnäller över I landsproblem som egentligen betyder inget mot vad dessa miljoner på flykt får uppleva och stå ut med.

kram

2015-09-06 @ 11:00:37
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
åsa i åsele

Vi tog en promenad på 2 km jag, Elin & Bullen till mina föräldrar, sedan fick J komma å hämta oss, ja han fick ju kaffe han med :)
Nu kl 15 ska Elin på bio å kl 18 har J möte (politik) bara jag som inte har nån tid att passa ;-) jag ska ju lämna/hämta Elin på bion...
Vet inte riktigt vad vi ska äta till middag,
något snabbt så vi hinner äta efter bion/Elin kommit hem å innan J ska i väg på möte.
kram

2015-09-06 @ 14:25:37
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
åsa i åsele

Måndagskram.
Jag hoppas det inte längre regnar hos Dig.
kram

2015-09-07 @ 12:50:42
URL: http://naltanorrland.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0