Skit under ytan!!!

Nu kommer jag att sätta ord på saker som inte är så trevliga att läsa om . Jag är medveten om det .
Men det är inte jag som satt ord på det från början utan Robert Aschberg.
Jag vart så gripen när jag idag gick in på aftonbladet och såg denna lilla artikel i vänstra kolumm .
En tjej som blivit våldtagen av sin morfar i 15 år !!!! Ingen myndig het giorde ett vitten för att stopa eländet!!! Som om det skulle skett på Medeltiden men icke. På 60 talet och det är nog inte det enda fallet och inte heller i vår nutid som det sker. 
Det är ju så kränkande att man som myndig het blundar för saker som man kan tycka är självklara att ingripa mot .
Jag hoppas och tror (för att hoppet är det sista som överger) att vi alla blir modigare att sätta stop för likna saker och vågar hjälpa. 
 
Som sagt inte det trevligaste ämnet men ack så viktigt att belysa. 
Alla mina tankar går till alla dom tjejer som blivit och blir utsatta. 


Kommentarer
Gardenhouse

Vad jag håller med dig!!!
Fruktansvärda saker...
Kram Sussi

2012-10-09 @ 11:30:31
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Inger Maryissa

Ja, detta är helt fruktansvärt...
och att ingen gjorde något för att stoppa detta och hjälpa den lilla flickan
man blir så ledsen....och ja, hoppas att alla blir modigare att sätta stopp för liknande saker och vågar säga till och hjälpa
kram

2012-10-11 @ 21:22:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0