insikt

Gårdagen var en dag för insikt kort och gott. Jag kom till insikt med att jag just nu står inför en mindre utmaning eller större , det väljer jag ju själv vilket det ska bli.
Det sägs ju att vissa människor kommer i din väg för att du ska lära dig något andra för att du ska få må bra och sedan finns det dom som bara finns där och älskar dig för just den du är .... Alla har vi ju brister och det är ju nästan alltid lättare att se fördelar hos andra än hos sig själv (Det är iallfall så jag känner )
När min man och jag gick våran lilla runda i går och varmt var det och tankarna snurrade...Så fick jag en sådan där kännsla att när det är höst och ruggit så kommer jag att kunna tänka till baka på just denna promenad...
Hur jag stod inför denna utmaning och hur det har gått frammåt sedan dess...
Utmaningen jag står inför är att jag har fått nån hormon grej efter förlossningen och graviditeten.Tydligen kan man få det och har jag tur så går det över av sig självt... Eller så väntar någe värre .
Men jag väljer att se att det försvinner. 
Men först nu står vi inför våra efterlängtade semester och den tänker jag njuta av ordentligt .
 


Kommentarer
ansepanse

visst är det lättare att se fördelar hos andra än hos sig själv, jag är likadan
håller tummarna för dig och hoppas att din hormongrej går över nu snart
njut av semestern vännen <3
Sv: jag tycker också om att lära mig nytt jämt, jag googlar ofta om sådant jag inte riktigt vet :)
kramar

2013-07-10 @ 10:49:34
URL: http://kinaguld.blogg.se
Anonym

Tack för din titt hos mig!
Det var ju roligt, nu hittade jag ju till din!

Önskar dig en riktigt härlig semester.

Hälsningar Anncathrine

2013-07-10 @ 14:15:16
Anonym

Kanske lättare se fördelar hos andra, men oj så lite vi vet om andra människor och villka dom är.
Hela livet är en skola och det vi går genom är för att lära oss bli bättre människor. Jag tror på sånt och det är jätteintressant.
Kraaaaam.

2013-07-10 @ 14:22:47
Inger Maryissa

Ja, ibland står man inför mindre och även större utmaningar i livet
hoppas att hormon-grejen du råkat ut för inte kommer att medföra alltför stora besvär för dig
hormoner kan tyvärr ställa till det ibland på olika sätt
Kan tänka mig du ser fram emot semestern och hoppas den blir riktigt skön och avkopplande, och med fint väder
Kram

2013-07-10 @ 18:48:33
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
ansepanse

Sv: tack snälla :) nu har vi gjort iordning all utflyktsmat som vi ska ha med oss, det ska ju bli bättre väder imorgon igen
kramar

2013-07-10 @ 19:08:57
URL: http://kinaguld.blogg.se
MissStorm

Hoppas hormonproblemet går över fort av sig själv! Och att du får njuta av en härlig semester!

2013-07-10 @ 23:20:33
URL: http://Missstorm.blogg.se
Prinsessorna på Bellevue

Hoppas också innerligt att ditt problem går över och att det finns något bot mot det. Bra att du tänker positivt och bara det kan göra underverk!

Kraam
Petronella



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0