Min hund biter inte

Nu har inte jag någon gycke. M en jag träffade en kille i går som hade en jack russel och träffade alldrig själva hunden heller . 
Jo jag står utan för våran bil och då ser jag en bekant med hennes hund. Och förbi dom går en man med hans hund . 
Jag blir lite full i skratt för att denna lilla hund är väldigt kaxig och har alttid varit . Jag förstår på en gång att denna lilla jycke kommer att försöka skälla ut den andra hunden och jag ler lite för mig själv . 
Efter en stund så härlsar jag glatt på bekantas hund. Inget konstigt. Då kommer denna man fram och talar om att hundar som beter sig så gör sig redo för att anfalla .....Jag är hundrädd för alla hundar som jag inte har lärt känna ordentligt och talar om detta för denna man . 
Då kommer det roliga ur hans mun ... MIN HIND BITS INTE JAG LOVAR . hm . jo säger jag det gör den nog om det skulle krärvas , Nä jag lovar det gör han inte . ok jag frågar då mannen i falla han har löständer p hunden som gör att han inte kan bitas ... Då börjar han förstå att han inte kan övertala mig att den inte bits. 
Varför denna diskustion kom upp är ännu dolt i dunkel ...För han hade redan lämmnat hunden i bilen och kom fram och började snacka så snällt så. 
Det slutatde med att han förstod att jag va hundrädd... och att han inte skulle kunna göra någe åt det . 
Nu ska jag äta min frukkosst .
 Ska väl va glad att inte dessa går trunt på våra gator... Då hade kag bli vit biten rejält....
 


Kommentarer
Åsa

Aldrig kan man lova toll 1000% att ens hund inte kan bita ifall olyckan är framme, är någon hundrädd, har vi lekkompisar till Elin här så har jag min hund under uppsikt oftast i hundgår'n.
Är själv lite ängslig över lösspringande hundar, speciellt när de skäller å låter, huvva.

Jo det är bra med en handy man, nu har vi plötsligt två fungerande tvättmaskiner, nice.

Ha en fin måndag, kram

2014-09-08 @ 07:42:42
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Gilla

Det är inte lätt att vara hundrädd. Men om du skulle råka träffa oss, när vi är ute med Baloo, lånehunden skulle jag kunna garantera att han inte skulle bitas. Han är en stor Berner Sennen och skäller inte ens.

Sv: Kul att du gillar min hårfärg. Det var ett verkligt trevligt sällskap.

Roligt också att du gillade ett komma tillbaka till mina sidor efter sommaren. Du är SÅ välkommen tillbaka.

Virkning är min stora passion för tillfället och jag kommer att berätta vad jag har gjort senaste veckan.

Kram/Gilla

2014-09-09 @ 21:07:24
URL: http://trebgilla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0