En dag då ljuset är borta.

Det känns så ... En dag när det aldrig blir riktigt ljust och det aldrig blir riktigt varmt.  Värme ljusen tändes tidigt i morse och kommer att få brinna hela dagen .
Värmen gör att man kan tycka det är rätt så mysigt och krypa upp i soffan och mysa med lilleman som älskar att få krypa ner under filten och vila lite .
Lilleman  är inte friskare idag heller och inte jag heller . Snart är helgen här och jag önskar verkligen att vi båda är betydligt bättre tills dess.
Men det finns tjusnngar med att va inne och kura en dag som denna med , Nämligen man kan piffa och göra det där man vanligtvis inte riktigt hinner med annars .
Vad brukar ni göra??? En dag som denna .???


Kommentarer
Barnens Hjältar

Först jobba och ikväll blir det filmkväll med barnen .-)

2010-10-07 @ 10:14:26
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Bibbi

Lite mysigt med hösten eller hur? Åtminstonde om man får vara frisk... Kravlöst på nåt vis. Jag skyndar att tända massor av ljus samt eldar i kaminen så fort jag kommer hem på kvällarna. Känns lyxigt;-) På sommaren är det ju lyxigt att kunna sitta ute sent på kvällen och mysa, så allt har som sin tid...

Hoppas ní känner er piggare till helgen, för när det är helg ska man orka ha mys! Stora som små.

Visst är det kul attt planera trädgården? Jag älskar den och har ganska mycket köksväxter huller om buller med blommor. Saftar, syltar och lägger in av det mesta. Men mest går nog morötterna och löken åt, så det ska jag börja ha mer av. Blir ju så goda och kan förvaras länge i förådet till skillnad från sallad mm... Älskar mitt körsbärs träd och funderar på ett till, för det blir så djuriskt god saft.

Åkerbär har jag också börjat med hemma, min rygg gillar inte att jag går länge vid dikerna, så nu sätter jag revor hemma så de är lättplockade;-P Man får inte vara dum..

Ha det gott vännen!

Kram Bibbi

2010-10-07 @ 11:23:17
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Inger Maryissa

Ja, nu blir det allt mörkare och tidigare och det är mysigt med värmeljus.

Hoppas du och lilleman kryar på er snart och nu till helgen.

Ha det så gott

kram

2010-10-07 @ 22:47:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Inger Maryissa

Ja, nu blir det allt mörkare och tidigare och det är mysigt med värmeljus.

Hoppas du och lilleman kryar på er snart och nu till helgen.

Ha det så gott

kram

2010-10-07 @ 22:47:53
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Ellinor

Ja det är nog bäst att bara tända ljus och ta en kopp gott te!

2010-10-11 @ 17:24:17
URL: http://sharpen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0