Nu så till denna jul...och va blir det då???

Alla har vi ju förväntningar.Jag måste erkänna att längtan till själva julen är en jakt på en utopi... inte iallt men i många delar.. Snö och hela familjen sammlad.
Min mamma ville att vi barn skulle ha en sådan jul och jag vill ju ge det vidare till mina barn .. 
Julen är hitills utan snö... men det kan man va utan om det krisar. Familjen kommer att va sammlad till en viss del...
En annan del vill man inte va sammlad med ...
Själv vill jag ju va lite extra fin .... glimma lite extra. 
Kommer jag då få i hopp allt detta med mat och glädje , snö mm...????
Nä jag vet svaret redan nu ... Men det jag har glömt att radda upp här som är det mest väsentliga i våran jul är ...
Vila , lugn , god mat, En mysig stämming och det kan jag få för att jag har tänkt om med mina hysteriska planer.
Lilleman är dålig när det gäller knappen igen och vi ska fara fram och tillbaka på barn hab... sjukan.. mm 
Allt detta måste gå före allt annat. 
Så snälla tomten .här är min önske lista .
 
Kopp med varm chocklad. 
Lugn .
Alla mina barn friska . 
 
Jag är nog lite för gammal för önske lista ... Men hoppas kan man alltid.
 
 


Kommentarer
Soffie

Idag har vi fått snö här i Karlstad, vi firar allt.id våra jular hos mina föräldrar och även iår,själv skulle jag gärna hoppa jul å åka till nåt varmt land, men jag har haft barn i 20 år så jag får helt enkelt ställa upp för dem...kramen

2013-12-06 @ 22:27:24
URL: http://soffie69.blogg.se
ansepanse

du är inte för gammal för önskelistor, önska dig det du vill vännen <3
själv har jag inte några särskilda förväntningar på julen, tycker mest att den är jobbig, har ju inte små barn runt mig så jag behöver ju heller inte "ställa upp och låtsas" om du förstår vad jag menar, förr älskade jag jularna och slet nästan ut mig för att göra en perfekt jul, och så blev det kanske inte så perfekt som jag hade sett i min fantasi
hoppas att det går bra med Lilleman <3
kramar och en bra helg till dig

2013-12-07 @ 11:10:42
URL: http://kinaguld.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0