Fiskmås attack... Är det sommar det???

Fiskmåsarna håller på att lära sina ungar att flyga och göra dom flyttklara . Detta gissel innebär att vi har förnärvarande rakt övergatan 6 st fiskmåsar i fullvuxen storlek som vaktar 3 st ungar.....
Dom kommer som små bombplan med näbben före och då är det bäst man passar sig innan man sätter foten ute på altanen . 
 
Sommar eller ej så tillhör ju denna årstid just djurvärden på nå vis med alla bebisar som ska ut i naturen och klara sig på egna ben . Tur att min bebis inte ska ut och klara sig själv än på många år . 
För övrigt så är tanken att jag ska göra  lite fint här hemma sedan ta en lång promenad...
Vindskydd ska mätas och sys... Men jag är så usel på att sy så jag får lite hjälp med detta. 
 
Bjuder på sommarens finaste vy....
 


Kommentarer
Marie

Fiskmåsar är inte mina favoriter precis.. blev totalt nerskiten av en förra sommaren. Stanken av rutten fisk var inte kul...

Hoppas du slipper det ;)

Ha de gott!
Kram Marie

2013-07-02 @ 14:08:56
URL: http://mariemarang.blogspot.com
Therese Bjärstig

Fiskmåsar gillas inte, men här pågår en fågeldöd, på tre dagar har jag hittat tre död trastar, måste vara katter som tar dem och lämnar dem under vår häck... ser så makabert ut där de ligger halvätna... Gillar din blomsterbild, behövs en dag som denna då det är grått å regnet strilar ner... KRAMAR!!!

2013-07-02 @ 14:52:09
URL: http://lurans.blogg.se/
Annika

Bäst du stannar på din sida av gatan. De är inte så snälla de där måsarna då de har ungar. Kram på dig.

2013-07-02 @ 19:33:28
URL: http://badtant.bloggo.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0