Jag vs bilen .

Ibland är ironi just vad ordet beskriver. Gårdagen började ju inte så bra med feber och ont i hela kroppen och det gick ändå.. Tänkte att lägga mog ner och spela på alla sjukdoms grejer man kan . Men det gick inte så bra för att Bilen är ju inte så hel ... 
Så det vart ett battel mellan mig och bilen . Vem skulle få bäst omvårdnd . 
Jag förlorade stort och fick vackert parvla mig upp ur sängen och ta en jädrans massa febernedsättande och likn .
Bilen fick ett nytt batteri och nån rem som hade gått sönder. Bilen fr idag åxå en omvårdnand genom att få dit den nya remmen och en jädran massa timmar nerlagt på sig . Men jag kan ju inte som den frakta oss överallt dit vi ska.
Jag kan ju bara baka kakor och ta hand om barn och handla , tvätta ja det där tråkiga ni vet .
Så nu vet jag hur det känns att ha ett plåt skal och vara svart, med lite extra vrid moment och häst krafter under motor huven .Då får man det där lilla extra . Nu låter jag nog väldigt bitter och kanske är jag lite bitter i skrivande stund för jag skulle verkligen behöva lägga mig och få bort febern.
Men jag har lärt mig att ta det som det kommer .
Så jag kör på idag med .
kram till er alla .. 


Kommentarer
åsa i åsele

Tror ju faktiskt familjen skulle tjäna på att ge Dig lite omvårdnad, Du är navet familjen snurrar runt å om Du smällar in i väggen, vad händer då?
Ta å vila lite dessa sista dagar på året, va rädd om Dig, tänk lite egoistiskt... kram

2014-12-30 @ 10:36:23
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Annika

Vila dig nu ordentligt så du orkar med tolvslaget i morrn. Nu säger jag gott nytt år och hoppas få följa dig även nästa bloggår.
Kramen.

2014-12-30 @ 13:17:23
URL: http://badtant.bloggo.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0