att känna sig trygg

Det va ju spökafton igår . Det vimlade av små barn som hade klätt ut sig. 
Glömde köpa godis .klantigt av mig så klart. 
Fikade med en kompis på kvällen.  Vi kom in på detta med att känna sig trygg. 
Och kom fram till att trygghet är kanske nåt som kommer från barndomen.  Jag vet att jag vill ge mina barn trygghet och ur detta föds en säkerhet.  
Hur som helst så kände jag mig inte så trygg när jag skulle hem kl mitt i natten. 
Kanske är jag lite mörkrädd.  För de kändes som om ja var förföljd. ..
 


Kommentarer
åsa

Tror att trygghet är något barn får under sin uppväxt och det då finns kvar som vuxen.
Däremot tror jag det är skillnad på otrygghet, rädsla och att vara ute sent, vi vet ju att det finns konstiga människor, det händer otäcka saker å att vara tjej/kvinna är att vara utsatt.
Elin är bra mycket tryggare i sig själv, grundtrygg, än hennes storasyster, deras uppväxt - olika mammor - har varit väldigt olika.

Kram

2014-11-01 @ 11:57:19
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna

Man kan inte tänka på allt :) Och jag tror trygghet är något man får med från barndomen, och den uppväxten man får. Har man en grundtrygghet sjävl, kan man förmedla den till barnen, tryggt och säkert :)

2014-11-01 @ 18:14:33
URL: http://lifeofjohanna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0