Ett omöjligt sammarbete

Nu finna det risk att det blir lite negativ stämmning i bloggen men det är så livet ser ut i bland . Jag har en för älder som är alkoholist och där med inte det lättaste att ha att göra med . 
 Jag bestämde mig nu i höstas för att ta kontrollen över mitt egna liv . Tänker inte längre vara en del av lögner och att stå och skämmas när alkoholen gör sin entre . 
Sagt och giort så har jag kapat nästan helt ... Svar bara på tilltal om denne är nykter . osv... 
Så nu smöras det och det ska hjälpas och duttas men jag är inte lätt kpt i detta läge alls . 
Så jag tänker klara detta har jag bestämt mig och då kommer det inte bli någe sammarbete alls . 
Detta är det enda sättet för mig att inte få ångest och må skit över detta fenomen alkolism . 
 
Men helgen bjöd åxå på ett härligt fika besök och med 6 st barn och 4 vuxna så var det fullt ös . 
Jag hade bakat mocka rutor och kladdkaka . Det fanns inte en smula kvar . precis som det ska vara . 
 
Det va fars dag i går och av olika anledningar så glömde jag bort detta . Stackars mannen min då.... 
Tränings cyckeln får väl kompensera både jul klapp och fars dag . 
Så skönt det känns att lätta lite på trycket i bland . 


Kommentarer
åsa

Men mannen fick väl oxå fika? Det behöver inte vara paket, att vara tillsammans räcker <3

Jobbigt med alkohol som missbrukas, jobbigt med föräldrar... föräldrar ska ju inte vara jobbiga.

Ingen snö och + 5 grader varmt.

Kram

2014-11-10 @ 12:32:46
URL: http://naltabblovers.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0