Respekt och vad är det för just dig???

Senaste månaderna har jag aktivt försökt att få till nåt som man kan likna vid en rensning. Jag har rensat mig själv på dålig energi( försöker) Rensa på energi tjuvar och tid som jag kan l'ägga på annat . 
Idetta rensande och letande så kommer jag till en punkt flera ggr som i en del  falla faktiskt inte fungerar. 
Det är nämligen respekten för nån annan än sig själv . 
När man inte vet hur den andra människan fungerar så klart dte kan va knepigt och veta vart dens gränser går . 
Men det finns ju forfarande ett sunt förnuft??? Eller gör det det??? Små saker som blir stora til slut och ska jag orka ta detta till mig ??? Nä för jag anser att det är inte en del av ,itt liv som jag vill leva så varför ens gå med på detta sidospår . 
Tex om man får ett sms ... vissa tycker det hör till att man svarar på en gång medans andra mer eller mindre skiter i att svara . 
På pekar man senare att du ja skickade ett sms ... Då får jag ofta  tll svar .. jo jag s¨g det var vad det du ville ??? 
hm ja där brister just respekten för mig i bland . ( det framgick i smset  vad ja ville ) om det nu är så att jag bara ville kolla läget så får jag lika ofta till svar ... Allt från hur deras morgon har varit till hur många som jagar dom och att dom mer eller mindre snart går under jorden . ok. jag fattar 
Man vill nog inte ha den där kontakten som man s¨gärna utrycker sig om . Det är ok för mig med . 
Ska man känna sig skyldig innan man skickar ett sms ??? känns just nu att jag inte kommer att skicka ett enda sms till . Detta är ju faktiskt bra , då har jag tid över till annat . 
Är det så att vi är så upptagna av oss själva att vi håller på att missa den mäsnkliga kontakten helt ???
Om det är så så vill jag och tänker inte vara en del av det . 
Så kom igen och ge mig komentarer om just detta . kram .


Kommentarer
Liza

Jadu... Jag förstår helt ditt tänk.
I de exempel som du nämner i ditt inlägg här ovan, så låter det mer som om att det ömsesidiga inte finns helt och hållet. Det är tråkigt när det är så... Men en sak som jag lärt mig är att man skall vara sig själv, leva sitt liv, för SIN EGEN skull. Och för dem personerna som inte respekterar en eller gillar det, kan dra åt h*elvete helt enkelt. :)
På så sätt så har jag idag de människorna som gillar mig för den jag är i min närhet, och de är också dem som jag lägger min energi på, där de där ömsesidiga och respekten finns. :)

2014-10-23 @ 19:07:32
URL: http://lizasvardag.blogg.se/
Åsa

Förstår Dig.
Jag försöker svara rätt omgående, men ibland blir det inte så... mitt minne är ju glömska ;-)
Jag kan känna att eftersom jag går hemma hela dan borde jag automatiskt ställa upp och hjälpa till på skolan när barna åker skridskor, skidor för vadå SJUK? Det känns som bortförklaring från min sida.
Energitjuvar finns det gott om.
Kram

2014-10-24 @ 18:13:33
URL: http://naltabblovers.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0