halleluja va glad jag blir . jippiiie

Våran lille lilleman är ju i ton ären nu och han är rätt så tung att för flytta . Så att bära han från badrum till sitt rum på övervåningen blir riktigt tungt.
Nu idag var habeliteringen här och bestämde att vi ska få en tak lyft . En lyft mellan hans rum via hallen in i badrummet . 
Så där kan vi sänka ner han försiktigt direkt i badkaret i stället för att bäran över allt . 
Jag är så himmla glad så jag tror jag spricker . Tänk va skönt att vi får hjälp. 
En grind med ordentligt lås blir det till trappen med . 
lyckliga lilla jag . tänk va spännande för lilleman att åka lift även hemma . 


Kommentarer
åsa i åsele

Skönt Ni får hjälp, kan inte vara meningen att någon ska behöva riskera lyfta fel så något allvarligt händer.
Det borde ju vara en självklar sak att barn med funktionshinder får den hjälp de behöver utan tjafs från myndigheter.
Så glad för Er skull <3

2015-01-15 @ 14:53:29
URL: http://naltanorrland.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fiasdrommar

Detta är gamla ajaxens blogg i ny tappning.!Här kommer det att blandas denna vända med inredning och livet i övrigt.

RSS 2.0